04136370862

جهت تماس لمس کنید

19-8

شنبه تا پنجشنبه

09370617689

شماره پشتیبانی 24 ساعته

نان باگت فانتزی خانگی

دستور پخت نان باگت خانگی محلی

با افزایش قیمت نان باگت و فانتزی خیلیامون دوست داریم این نان محبوب را در خانه تهیه کنیم.

نان باگت یکی از انواع نان های محبوب و پر مصرف در جهان است که در کشور ما بیشتر برای غذاهای ساندویچی مورد استفاده است.

مواد لازم برای پخت نان باگت خانگی

موادی که برای پخت یک نان باگت خانگی لازم دارید به شرح زیر است.

  • آب ولرم ۱ پیمانه
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • آرد قنادی ۳ پیمانه
  • نمک یک و ½ قاشق چایخوری
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • کره ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم خمیر مایه نان فانتزی

آب ولرم ۲ قاشق غذاخوری
شیر ولرم ۲ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری

نان فانتزی خانگی
مراحل تهیه نان فانتزی خانگی

طرز تهیه نان فانتزی خانگی

  1. مرحله اول طرز تهیه خمیر فانتزی
    ابتدا مواد خمیر مایه که که شامل آب ولرم، شیر ولرم، خمیر مایه فوری و شکر است را با هم در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و سپس درب ظرف را می بندیم و به مدت ۱۰ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم تا روی خمیر مایه حباب بزند و عمل بیاید.

     

  2. مرحله دوم اماده سازی خمیر
    آرد را دو مرتبه الکی می کنیم، سپس نصف آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و داخل یک ظرف گود می ریخته و وسط آرد را خالی می کنیم. حالا ۱ پیمانه آب ولرن و خمیر مایه عمل آمده را وسط آرد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

     

  3. مرحله سوم
    حالا نصف دیگر آرد را کم کم اضافه می کنیم و خمیر را با دست ورز می دهیم تا شکل بگیرد. پس از اینکه خمیر شکل گرفت کره نر م شده و روغن مایع را اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه خمیر را به صورت متداوم با دست ورز می دهیم.

     

  4. مرحله چهارم
    حالا یک کاسه بزرگ با حجمی دو برابر خمیر را با روغن چرب می کنیم سپس خمیر را داخل آنرا می ریزیم و سلفون روی کاسه را می کشیم. بر روی سلفون هم یک دستمال حوله می اندازیم و خمیر را در یک جای گرم قرار می دهیم تا استراحت کند.

  5. مرحله پنجم
    حدود یک ساعت بعد خمیر ما باید دو برابر شده باشد، خمیر را از کاسه خارج می کنیم و ۵ دقیقه ورز می دهیم تا هوای اضافی موجود در خمیر خارج شود. حالا باید خمیر را به چونه های ۱۵۰ گرمی تبدیل کنیم. اگر نان باگت کوچک تر می خواهید چونه های کوچکتری بگیرید.

     

  6. مرحله ششم
    حالا روی سطح کار کمی آرد پاشی می کنیم و هر چانه را با وردنه به شکل یک نان لواش کوچک باز می کنیم، سپس خمیر را به شکل لوله جمع می کنیم و برای اینکه رول نان فانتری هنگام پخت باز نشود، اطراف خمیر را هم با دست به هم می چسبانیم.

  7. مرحله هفتم
    حالا کاغذ روغنی چرب شده کف را کف سینی فر قرار می دهیم و خمیرها را با فاصله روی کاغذ روغنی می چینیم. حالا مجددا روی خمیرها را با یک دستمال تمیز می پوشانیم تا به مدت ۳۰ دیگر استراحت کنند و کمی حجم بگیرند.

     

  8. مرحله هشتم پخت نان باگت با فر

حالا باید فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد ( برای فر برقی ۱۸۰ درجه سانتیگراد ) روشن کنیم تا کاملا گرم شود، پس از گذشت ۳۰ دقیقه روی خمیرها را با کمی شیر رومال می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا آماده شوند.

9.مرحله نهم بعد پخت نان باگت
بعد از پخت نان ها را کاغذ روغنی جدا می کنیم و روی توری خنک کننده قرار می دهیم، در همین حین با کره ذوب شده نان های آماده شده را رومال می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس نان ها را جمع می کنیم.

برای اطلاع از گارانتی و دریافت مشاوره درمورد دستگاه های نانوایی با ما تماس حاصل فرمایید

پست قبلی
پست جدیدتر

پیام بگذارید